III rok PWE Animacja artystyczna studia stacjonarne pierwszego stopnia

Opiekun praktyk z WNS: dr Damian Labiak 

damian.labiak@uwm.edu.pl

Praktyka ciągła z animacji artystycznej: 40 godzin

Realizacja praktyki w roku akademickim 2020/2021 przeniesiona została na semestr letni.

 

Praktyka relaizowana na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

Szczegóły dotyczące realizacji praktyki studenci otrzymają na spotkaniu zorganizowanym przez opiekuna praktyk na platformie Microsoft Teams.

Opiekun praktyk zaplanował spotkanie organizacyjne ze studentami w dniu 11 marca 2021 r.

Termin przesłania przez wszystkich studentów wymaganych do zaliczenia praktyki dokumentów - 30 kwietnia br.

 

Dokumenty do pobrania i wydrukowania przez studenta:

 

Na podstawie Zarządzenie Rektora UWMNr 82/2020 z dnia 1 października 2020 roku w sprawie zasad funkcjonowania Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w stanie zagrożenia epidemicznego lub epidemii i Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 2 grudnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2021 r., poz. 2160).

1. Miejsce odbywania praktyki

Praktyka realizowana jest na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

2. Cele i zadania praktyki

Praktyka ciągła ma na celu przygotowanie studentów do pracy w różnego rodzaju instytucjach edukacyjnych (szkolnych i pozaszkolnych) i opiekuńczo-wychowawczych realizujących działania w zakresie rozwijania zainteresowań i zdolności artystycznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Studenci w trakcie praktyki poznają akty prawne określające funkcjonowanie tych instytucji, ich specyfikę, strukturę i organizację pracy, zakres obowiązków poszczególnych pracowników związanych z prowadzeniem zajęć artystycznych, programy oraz scenariusze zajęć oraz sposób prowadzenia dokumentacji. Studenci zdobywają również umiejętności planowania, organizacji i realizowania zajęć z zakresu animacji artystycznej.

3. Zadania studenta

a)      W porozumieniu z opiekunem praktyk student wybiera instytucję, której będą dotyczyły jego działania związane z realizacją praktyki.

Instytucją taką może być:

- szkoła podstawowa (biblioteka, świetlica, szkolne koła zainteresowań artystycznych)

- dom kultury

- biblioteka dziecięca

- biblioteka młodzieżowa

- świetlicach środowiskowa

- ognisko artystyczne

- świetlica terapeutyczna i socjoterapeutyczna

- inna instytucjach opiekuńczo-wychowawcza prowadząca zajęcia artystyczne.

W przypadku wątpliwości dotyczących wyboru określonej instytucji decyzję podejmuje opiekun praktyk.

b)      Zapoznaje się (na bazie dostępnych materiałów online oraz innych źródeł) z instytucją, do której odnosi się realizowana przez niego praktyka - poznaje jej statut, strukturę organizacyjną, plan pacy, obowiązujące w niej zasady BHP, a także historię placówki i rolę, jaką odgrywa ona w lokalnym środowisku.

c)      Przygotowuje i przedstawia opiekunowi praktyk pisemną charakterystykę instytucji i prowadzonych przez nią działań (zob. punkt 4 b).

d)      Przygotowuje i przedstawia opiekunowi praktyk osiem różnorodnych scenariuszy zajęć, które mogłyby być przeprowadzone przez niego w określonej placówce (różnorodne aktywności związane ze specyfiką placówki, symulacje zajęć, propozycje projektów edukacyjno-artystycznych, także z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość).

Forma pisemnej charakterystyki wybranej placówki i scenariuszy zajęć ustalana jest w porozumieniu z opiekunem praktyk.

e)    Przedstawia opiekunowi praktyk i pozostałym studentom z grupy informacje na temat danej placówki, a także wybrane propozycje swoich działań, o których mowa w pkt. 4b i 4 d podczas spotkania online na platformie MS TEAMS.

4. Wymiar i termin realizacji praktyki

Praktyka ciągła z animacji artystycznej jest realizowana w wymiarze 40 godzin w trakcie trwania VI semestru studiów pierwszego stopnia, zaś jej odbycie jest warunkiem zaliczenia wspomnianego semestru.

Czas trwania praktyki - do 30 kwietnia 2021 r.

- 15 godzin przeznaczone jest na: spotkanie organizacyjne dotyczące przebiegu praktyki, kwerendę informacji dotyczących wybranej instytucji, przygotowanie jej pisemnej charakterystyki oraz jej przedstawienie (wraz ze scenariuszami zajęć) podczas spotkania na platformie MS TEAMS;

- 25 godzin – przygotowanie scenariuszy zajęć.

 5. Sposób dokumentowania i rozliczania praktyki

Dokumentami potwierdzającymi zrealizowanie praktyki są opracowane i przedstawione przez studenta opiekunowi praktyk opisane powyżej scenariusze zajęć i charakterystyka wybranej placówki.

6.Warunki zaliczenia i kryteria oceny praktyki przez opiekuna praktyk

O zaliczeniu praktyki decydują:

a)      zgodność przebiegu praktyki z instrukcją;

b)      pozytywnie oceniona przez opiekuna praktyk charakterystyka wybranej placówki

c)      pozytywnie ocenione przez opiekuna praktyk scenariusze zajęć (poprawność pod względem merytorycznym, metodycznym i formalnym)

d)      prezentacja treści związanych z realizacją praktyki - zob. pkt 3 e) niniejszej instrukcji.