• Aktualności
  • Historia
  • Struktura katedry
    • prof. zw. dr hab. Marzenna Zaorska
    • dr hab. Sławomir Przybyliński, prof. UWM
    • dr hab. Urszula Bartnikowska, prof. UWM
    • dr hab. Agnieszka Żyta, prof. UWM
    • dr hab. Beata Antoszewska
    • dr Iwona Myśliwczyk
    • dr Marta Wójcik
    • dr Katarzyna Ćwirynkało
    • dr Agnieszka Żywanowska
    • mgr Agnieszka Nowakowska
    • mgr Anna Bernacka
    • mgr Wioletta Stęczniewska
  • Problematyka badawcza
  • Kierunki kształcenia
  • Dyżury pracowników
  • Publikacje
23 Wrz 2015

Napisane: 01 styczeń 1970.

     mgr Anna Bernacka

 

Doktorantka w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. W 2011 roku ukończyła studia pierwszego stopnia z oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Praca, napisana pod kierunkiem dr hab. Sławomiry Sadowskiej, prof. UG, dotyczyła opinii uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną wobec nauczycieli.  W 2013 napisała pracę dyplomową pt. "System wartości młodzieży z dysfunkcją narządu wzroku", zredagowaną pod kierunkiem prof. J. Stachyry, tym samym uzyskując tytuł magistra tyflopedagogiki. Zainteresowania badawcze oscylują wokół problematyki seksualności osób z niepełnosprawnością, szczególnie edukacją i wychowaniem seksualnym osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także funkcjonowaniem psychospołecznym osób z niepełnosprawnością wzrokową.

Członek Olsztyńskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego

Członek Polskiego Towarzystwa Pedagogów Specjalnych

Granty:

Grant wydziałowy dla młodych pracowników nauki i doktorantów Wydziału Nauk Społecznych UWM w Olsztynie na temat:  Kształcenie studentów pedagogiki specjalnej na studiach wyższych a ich postawy wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną, przyznany na rok 2015

Grant wydziałowy dla młodych pracowników nauki i doktorantów Wydziału Nauk Społecznych UWM w Olsztynie na temat: Autoedukacja studentów pedagogiki specjalnej a ich percepcja seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną, przyznany na rok 2017


Wybrane publikacje:

Nauczyciel w oczach uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną, [w:] Profilaktyka, diagnoza i terapia w teorii i praktyce edukacyjnej, (red.) Szuścik U., Skibska J., Kochanowska E., Kraków 2014

Inkluzja –marginalizacja -  wykluczenie a jakość życia osób z niepełnosprawnością w kontekście wyzwań współczesności, [w:] "Wychowanie na co dzień", nr 3 (246) 2014 (współautorstwo z Wiolettą Stęczniewską)

Rola pedagoga specjalnego w edukacji seksualnej osób z niepełnosprawnością intelektualną, [w:] Dylematy współczesnych ludzi. Radzenie sobie z wielością ról i zadań, (red.) Liberska H., Malina A., Suwalska – Brancewicz D., Warszawa 2015

System wartości młodzieży z dysfunkcją narządu wzroku a system wartości młodzieży pełnosprawnej wzrokowo, [w:] "Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej", nr 17/2015

Seksualność, małżeństwo, rodzicielstwo i rodzina osób z niepełnosprawnością intelektualną – przegląd piśmiennictwa, [w:] "Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej", nr 19/2015

Pedagodzy wobec edukacji seksualnej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniach głębszych, [w:] "Niepełnosprawność i Rehabilitacja", nr 3/2016

Opinie Holendrów wobec terapii seksualnej osób z niepełnosprawnością intelektualną, [w:] Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej (red.) Z. Palak, M. Wójcik., Lublin 2016

 

 

 


TOP