• Aktualności
  • Historia
  • Struktura katedry
    • prof. zw. dr hab. Marzenna Zaorska
    • dr hab. Sławomir Przybyliński, prof. UWM
    • dr hab. Urszula Bartnikowska, prof. UWM
    • dr hab. Agnieszka Żyta, prof. UWM
    • dr hab. Beata Antoszewska
    • dr Iwona Myśliwczyk
    • dr Marta Wójcik
    • dr Katarzyna Ćwirynkało
    • dr Agnieszka Żywanowska
    • mgr Agnieszka Nowakowska
    • mgr Anna Bernacka
    • mgr Wioletta Stęczniewska
  • Problematyka badawcza
  • Kierunki kształcenia
  • Dyżury pracowników
  • Publikacje
20 Wrz 2015

Napisane: 01 styczeń 1970.

     dr Iwona Myśliwczyk

 

Doktor, Sekretarz Olsztyńskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Członek Komisji Rewizyjnej Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego Zarządu Głównego w Warszawie. Zainteresowania badawcze oscylują wokół zagadnień związanych z  funkcjonowaniem dziecka z ADHD oraz funkcjonowania rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym (problemy implikowane przez niepełnosprawność w różnych płaszczyznach funkcjonowania dziecka niepełnosprawnego jak i całej rodziny). Wypromowała 66 magistrantów oraz 15 dyplomantów. Wygłosiła wykłady: wykład inauguracyjny pt. „Studenckie carpe diem”, wykład nt. „Education of Children with Specjal Needes” w Vilniaus kolegija/University of Applied Sciences. Faculty of Pedagogy oraz wykład otwarty pt. „Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej”. Praca dydaktyczna oscyluje wokół zagadnień: Profilaktyki niedostosowania społecznego, Profilaktyki społecznej, Metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w profilaktyce przestępczości, Pedagogiki specjalnej, Podstaw pedagogiki specjalnej, Podstaw wychowania fizycznego specjalnego, Pedagogiki resocjalizacyjnej, Metod pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Diagnostyki pedagogicznej, Metod terapii osób z niepełnosprawnością, Pracy opiekuńczo-wychowawczej z osobami z niepełnosprawnością, Seminarium oraz Proseminarium. W roku akademickim 2014/2015 prowadzi przedmioty: Edukacja i resocjalizacja osób niedostosowanych społecznie, Praca opiekuńczo-wychowawcza z osobami niepełnosprawnymi, Diagnostyka pedagogiczna, Metody terapii osób z niepełnosprawnością oraz Seminarium.

Publikacje: Problemy dziecka z zespołem ADHD w świetle analiz biograficznych rodziców, Warszawa 2010 , W kręgu trudnego dzieciństwa i rodzicielstwa, Warszawa 2013 (redakcja), Dziecko z ADHD w szkole, Szkice Humanistyczne tom IX, nr 2-3 (vol. 19)/2009, Dziecko z ADHD w szkole integracyjnej – doświadczenia w narracjach rodziców, Niepełnosprawność, nr 3/2010, Kryzys w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym – przeszłość czy teraźniejszość, Niepełnosprawność, nr 6/2011, Normalizacja życia społecznego dziecka z ADHD, Niepełnosprawność, nr 6/2011, Terapia przez sztukę – ekspresja twórcza osób z niepełnosprawnością, Szkice Humanistyczne tom XIV, nr 1-2 (vol. 34)/2014, Wychowanie liberalne a jakość́ życia osób niepełnosprawnych, Szkice Humanistyczne tom XIV, nr 1-2 (vol. 34)/2014, Bycie rodzicem dziecka z ADHD w kontekście zdarzenia krytycznego – znaczenie „trafnej” diagnozy, Niepełnosprawność, nr 13/2014, Retrospekcja doświadczeń biograficznych rodziców małych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Niepełnosprawność, nr 14/2014, Czynniki wpływające na (nie)egalitarne szanse edukacyjne dziecka z ADHD – komunikat z badań, (w:) Przybysz-Zaremba M. (red.), Sukcesy i porażki dzieci i młodzieży, Olsztyn 2010, Normalizacja jako wyzwanie dla rodziców dziecka niepełnosprawnego, (w:) Wajsprych D. (red.), Przekraczanie kręgu ubóstwa kulturowego. Konteksty społeczne, Kraków 2010, Czas wolny w rodzinie z dzieckiem z ADHD (w:) Muszyński W. (red.), Rodzina w świetle wartości. Religia, praca i czas wolny, Toruń 2010, Wartościowanie rodziny z dzieckiem z ADHD – (nie)egalitarne spojrzenie,  (w:) Wajsprych D. (red.), Poszukiwanie człowieka w nieegalitarnym świecie - horyzonty społeczno-filozoficzne i resocjalizacyjne, Kraków 2011, Życie w niepewności – rekonstrukcja doświadczeń biograficznych niepełnosprawnych (w:) K. Białobrzeska. C. Kurkowski, Zagrożone człowieczeństwo,  Kraków 2012, Retrospekcja doświadczeń biograficznych małych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w:) H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, K. Kuszak (red.), Świat małego dziecka, Poznań 2013.

Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

TOP