Publikacje

W ciągu ponad dwudziestu lat działalności z inspiracji lub przy współudziale Katedry UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym (określanej w skrócie jako Katedra UNESCO UWM) ukazało się kilkadziesiąt publikacji książkowych, poświęconych problematyce edukacji, w szczególności zagadnieniom dotyczącym szkolnictwa wyższego, a także obejmujących tematykę nauki, kultury i życia społecznego:

Obszary zainteresowań pedagogów społecznych, D. Zaworska-Nikoniuk (red.), Wydawnictwo UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2002.

Konstruowanie systemu zapewniania jakości kształcenia w szkole wyższej na przykładzie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, J. Górniewicz (red.), Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2002.

Zarządzania systemem zapewnienia jakości kształcenia w szkole wyższej i jego monitorowanie, J. Górniewicz, E. Klimiuk, I. Kozłowska (red.), Wydawnictwo UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2004.

Rozum i świat. Herder i filozofia XVIII, XIX i XX wieku, M. Heinz, M. Potępa, Z. Zwoliński (red.), Wydawnictwo „Genessis”, Warszawa 2004.

Wymiar społeczny Procesu Bolońskiego, J. Górniewicz (red.), Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2005.

(Po)mosty tolerancji – szkice z pedagogiki pogranicza kulturowego, J. Górniewicz (red.), Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2005.

Oferta edukacyjna studiów doktoranckich a zapotrzebowanie na wysoko kwalifikowaną kadrę w różnych sektorach gospodarki. Raport z badań, J. Górniewicz, M. Maciejewska, H. Mizerek (red.), Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym i Katedra Pedagogiki Ogólnej UWM, Olsztyn 2006.

Dwieście lat z filozofią Kanta, M. Potępa, Z. Zwoliński (red.), Wydawnictwo „Genessis”, Warszawa 2006.

Z myśli hiszpańskiej i iberoamerykańskiej. Filozofia, literatura, mistyka, M. Jagłowski, D. Sepczyńska (red.), Instytut Cervantesa w Warszawie i Instytut Filozofii UWM przy współpracy Katedry UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2006.

15-lecie Katedry UNESCO UWM w Olsztynie. Wybór opracowań, J. Górniewicz (red.), Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2006.

J. Górniewicz, Praktyki studenckie w przedsiębiorstwach Warmii i Mazur. Raport z badań, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2008.

Bajka w przestrzeni naukowej i edukacyjnej, M. Zaorska, J. Nawacka, Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2011.

Podmioty wyższej edukacji w perspektywie przemian, J. Górniewicz (red.), Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra Teorii Wychowania UWM przy współpracy z Katedrą UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2012.

Bajkowe inspiracje językoznawców, pedagogów i psychologów, A. Grabowski, M. Zaorska (red.), Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2012.

Bajkowe inspiracje literaturoznawców i kulturoznawców, M. Zaorska, A. Grabowski (red.), Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2012.

Katedra UNESCO UWM w Olsztynie – w dwudziestolecie funkcjonowania. Zbiór tekstów, J. Górniewicz, M. Warmiński (red.), Centrum Badań Społecznych UWM, Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2014.

Pobrzeża badań pedagogicznych, J. Górniewicz, M. Warmiński (red.), Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2014.

Bajkowe fascynacje humanistów, M. Zaorska, A. Grabowski (red.), Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2014.

Bajka w badaniach humanistów, J. Strycharski, M. Zaorska (red.), Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2014.

Naukowe fascynacje bajką, A. Grabowski, M. Zaorska (red.), Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2014.

K. Bagan-Wajda, Rozwój dialogiczny w okresie niemowlęcym, Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2015.

Pobrzeżne problemy współczesnej pedagogiki, J. Górniewicz, A. Małyska (red.), Centrum Badań Społecznych i Katedra Teorii Wychowania UWM przy współpracy z Katedrą UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2015.

Problemy i obszary badań pedagogicznych, J. Górniewicz, A. Małyska, M. Warmiński (red.), Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2016.

Konteksty przemocy – w poszukiwaniu uwarunkowań, E. Borys, J. Frankowiak, L. Willan-Horla (red.), Centrum Badań Społecznych UWM, Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Instytut Studiów Społeczno-Edukacyjnych w Olsztynie przy Federacji Organizacji Socjalnych Województwa Warmińsko-Mazurskiego FOSA, Olsztyn 2016.

Środowiskowe konteksty przemocy – ku rozumieniu i w poszukiwaniu rozwiązań, J. Frankowiak, L. Willan-Horla, E. Borys (red.), Centrum Badań Społecznych UWM, Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Instytut Studiów Społeczno-Edukacyjnych w Olsztynie przy Federacji Organizacji Socjalnych Województwa Warmińsko-Mazurskiego FOSA, Olsztyn 2016.

Baśniowe i mityczne fascynacje humanistów, I. Borys, M. Zaorska (red.), Wydział Humanistyczny UWM oraz Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2016.

Naukowcy w poszukiwaniu magicznego pierwiastka, M. Zaorska, A. Grabowski (red.), Wydział Humanistyczny UWM oraz Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2016.

Bajka, baśń, legenda i mit w naukowych opracowaniach, A. Grabowski, M. Zaorska (red.), Wydział Humanistyczny UWM oraz Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2016.

Bajka i mit w sztuce i edukacji, M. Zaorska, I. Borys (red.), Wydział Humanistyczny UWM oraz Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2016.

Podmioty w systemie szkolnictwa wyższego. Przyczynki do pedagogiki szkoły wyższej, P. Piotrowski, J. Górniewicz, M. Warmiński (red.), Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2016.

Edukacja – w stronę kluczowych wartości. Materiały Sekcji VII Dziewiątego Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego w Białymstoku 2016, J. Górniewicz (red.), Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn-Białystok 2017.

Temporalne aspekty problematyki szkolnictwa wyższego, P. Piotrowski (red.), Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2017.

Zeszyty Naukowe Centrum Badań Społecznych, J. Górniewicz (red.), Centrum Badań Społecznych UWM i Katedra UNESCO Jakości Nauki i Nauczania w Szkolnictwie Wyższym, Olsztyn 2018.