Sprawozdanie z projektu animacyjnego „Moje marzenia”
W ramach przedmiotu „Animacja społeczno-kulturalna” studenci II roku pracy socjalnej: Katarzyna Brulińska, Tomasz Goss, Szymon Kozon, Joanna Mikołowska i Maria Nazaruk zrealizowali projekt animacyjny w Szkole Podstawowej w Szczęsnem w formie trzech spotkań w dniach 4, 11 i 16 grudnia 2019 roku. Adresatami projektu byli uczniowie III klasy tejże szkoły oraz ich rodzice.
Celem głównym projektu było „wzmocnienie zasobów psychologicznych dzieci oraz wzmocnienie więzi między dziećmi i ich rodzicami”.
Cele szczegółowe brzmiały:
- wzrost wiedzy dzieci na temat własnych rodziców,
- wzrost wiedzy rodziców na temat własnych dzieci,
- wzrost więzi o charakterze nieformalnym wśród rodziców.
Działania projektowe opierały się na trzech spotkaniach. Przed pierwszymi spotkaniami przygotowane zostały wstępne zaproszenia dla rodziców. Na spotkaniach z uczniami studenci rozmawiali o ich marzeniach. W trakcie wspólnej pracy udało się przygotować zaproszenie uczniów dla rodziców na trzecie spotkanie końcowe. W czasie trwania dwóch pierwszych spotkań dzieci stworzyły „Herby”, w których zamieściły swoje umiejętności i marzenia. Na kolejnych zajęciach tworzone były „Mapy marzeń”. Poza tym studenci przygotowywali różne rodzaje zadań i zabaw.
Oczekiwanymi rezultatami „miękkimi” był:
- wzrost wiedzy dzieci na temat własnych cech charakteru i mocnych stron,
- wzrost poczucia więzi pomiędzy dziećmi i rodzicami,
- wzrost wiedzy dzieci na temat rodziców oraz rodziców na temat dzieci,
- wzrost integracji między rodzicami.
Na końcowym spotkaniu gośćmi byli rodzice uczniów III klasy. Oni także włączyli się do rozmowy o przeszłych i teraźniejszych marzeniach. Rodzice oglądali także plakaty własnych dzieci. Wywiązało się wiele ciekawych dyskusji rodziców z dziećmi.
Autor: Tomasz Goss