Ukazała się monografia dr Lidii Bielinis

LB książka

Nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls ukazała się książka dr Lidia Bielinis z Katedry Pedagogiki Społecznej i Metodologii Badań Edukacyjnych pt. „Uczenie się w przestrzeniach cyfrowych uniwersytetu. Studium teoretyczno-empiryczne”.

Jak czytamy na stronie www wydawnictwa Impuls: „Tematem rozważań prowadzonych w tej książce są sposoby doświadczania przestrzeni cyfrowej w procesie uczenia się młodych dorosłych. Autorka podejmuje tutaj próbę odkrycia i analizy znaczeń, jakie uczeniu się wspomaganemu technologiami nadają studentki i studenci – przyszli nauczyciele i pedagodzy” (źródło: https://www.impulsoficyna.com.pl/media-i-metody-komunikacji/2382-uczenie-sie-w-przestrzeniach-cyfrowych-uniwersytetu.html)

Ogromna wartość monografii podkreślona została w recenzji książki przez Profesora Michała Klichowski z UAM: „Książka Lidii Bielinis uzupełnia naszą wiedzę na temat wyjątkowo rzadko badanego zagadnienia, jakim jest technologicznie wspomagane uczenie się młodzieży akademickiej. Stanowi przykład opracowania perfekcyjnie zaprojektowanego metodologicznie i niezwykle uczciwego oraz rzetelnego w zakresie zastosowanych procedur naukowego wnioskowania. Autorka, prowadząc swój erudycyjny wywód, jako badaczka zawsze zachowuje niezbędny dystans, bazuje na danych, a jednocześnie śmiało żongluje licznymi nowymi teoriami, takimi jak choćby konektywizm, generatywizm czy smart education. W konsekwencji publikacja ta ukazuje ugruntowany, wiarygodny i kapitalnie udokumentowany obraz znaczeń i sensów nadawanych przez młodych dorosłych procesowi uczenia się podczas zajęć akademickich z wykorzystaniem różnorakich stref cyfrowych (np. portali społecznościowych)”.

Autorce serdecznie gratulujemy,  a wszystkich zainteresowanych tematyką zachęcamy do lektury!