Spotkanie Katedry Dydaktyki i Wczesnej Edukacji z dyrektorami szkół i przedszkoli

28 czerwca 2022 roku w Katedrze Dydaktyki i Wczesnej Edukacji WNS odbyło się spotkanie z dyrektorami szkół i przedszkoli współpracującymi z katedrą w ramach praktyk pedagogicznych. Tego dnia mieliśmy przyjemność gościć dyrektorów i wicedyrektorów olsztyńskich placówek, którzy przyjmują studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz pedagogiki wczesnej edukacji na praktykę ogólnopedagogiczną, wychowawczo-dydaktyczną oraz ciągłą. Swoją obecnością zaszczycił również Prodziekan ds. studenckich prof.

28 czerwca 2022 roku w Katedrze Dydaktyki i Wczesnej Edukacji WNS odbyło się spotkanie z dyrektorami szkół i przedszkoli współpracującymi z katedrą w ramach praktyk pedagogicznych. Tego dnia mieliśmy przyjemność gościć dyrektorów i wicedyrektorów olsztyńskich placówek, którzy przyjmują studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz pedagogiki wczesnej edukacji na praktykę ogólnopedagogiczną, wychowawczo-dydaktyczną oraz ciągłą. Swoją obecnością zaszczycił również Prodziekan ds. studenckich prof. Marcin Chełminiak oraz Prodziekan ds. kształcenia dr Beata Adrjan.

Spotkanie poprowadziła Kierownik Katedry Dydaktyki i Wczesnej Edukacji prof. Marzenna Nowicka, witając zaproszonych gości i wręczając wspólnie z Panem Dziekanem pisemne podziękowania dyrektorom i nauczycielom za pomoc w zaplanowaniu i zorganizowaniu praktyk a także miłe przyjęcie  studentów i pracowników naszego Wydziału.

Kierownik KDiWE przedstawiła kadrę pracowniczą katedry specjalizującą się w różnych obszarach i dziedzinach. W ogólnym zarysie zaprezentowała również wybrane elementy zawierające się w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Elementy te dotyczyły w pierwszej kolejności różnych rodzajów praktyk, które studenci jednolitych studiów magisterskich realizują w toku studiów. Prowadząca zwróciła również uwagę, iż po wcześniejszych konsultacjach z pracownikami szkół i przedszkoli i uwzględnieniu uwag związanych z niewłaściwym rozłożeniem praktyk w planie studiów pracownicy katedry dokonali w ostatnim czasie znacznej korekty w tym obszarze. Zmiana dotyczyła przede wszystkim rozłączenia praktyk ogólnopedagogicznych oraz wychowawczo-dydaktycznych na te realizowane w przedszkolu i szkole. Praktyki te będą się w nowym cyklu kształcenia odbywały w innych semestrach, oceny weryfikacji efektów będą rozdzielone, co znacznie ułatwi organizację praktyk w placówkach. Zmiana dotyczyła również przeniesienia na późniejsze semestry w planie studiów praktyk ciągłych w przedszkolu i w szkole, tak by były one realizowane po odbyciu się innych przedmiotów, m.in. z zakresu metodyki.

Podczas spotkania głos zabrały również prodziekan ds. kształcenia dr Beata Adrjan, pełnomocnik ds. współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym prof. Alina Kalinowska-Iżykowska, wydziałowy koordynator praktyk dr Joanna Dziekońska. Spotkanie zakończyła owocna dyskusja dotycząca realnych problemów związanych z organizacją i realizacją praktyk.

Zapraszamy do obejrzenia krótkiej fotorelacji.