Razem choć osobno WNS UWM – czyli jak integruje się społeczność wydziałowa

Razem

Czas pandemii i społecznej izolacji spowodował znaczne zmiany i oznaczał wprowadzenie wielu obostrzeń w naszym codziennym funkcjonowaniu. Przyczynił się przede wszystkim do tego, że ograniczyliśmy nasze kontakty i spotkania twarzą w twarz. Zapewne wielu z nas mogło poczuć się w związku z tym samotnie,  mogło odczuwać lęk i obawę, czy sytuacja powróci jeszcze do tej sprzed epidemii. Rodziła się również często tęsknota, by spotkać się na wydziałowym korytarzu, w przelocie powiedzieć sobie: „Cześć”, „Dzień dobry”, uśmiechnąć się do Pani dziekanacie, czy w portierni.

Na tę chwilę musimy jeszcze trochę zaczekać, jednak nasz wydział stara się wspierać i pomagać w pokonaniu poczucia osamotnienia i niepokoju. Wykładowcy nagrywają wykłady online dla studentów, organizują panele dyskusyjne i szkolenia, studenci tworzą i publikują filmiki mające na celu spojrzeć z przymrużeniem oka na obecną sytuację.

Od jakiegoś czasu funkcjonuje również inicjatywa relacjonowana na bieżąco w mediach społecznościowych pod nazwą „Razem choć osobno WNS UWM”. Jej pomysłodawczynią jest dr Joanna Frankowiak z Katedry Psychologii Klinicznej, Rozwoju i Edukacji we współpracy z Akademickim Centrum Wsparcia UWM Empatia, stroną techniczną zajmuje się mgr Lidia Bielinis z Pedagogiki Społecznej i Metodologii Badań Edukacyjnych, natomiast wykonawcami są pracownicy i studenci Wydziału Nauk Społecznych. Jak czytamy w nagłówku, jest to „inicjatywa mająca na celu integrację społeczności Wydziału Nauk Społecznych w trudnym czasie pandemii. Ma pomóc nam odreagować codzienne stresy związane m.in. ze zdalnym kształceniem”. Pomysł był taki, by chętni członkowie społeczności naszego wydziału nagrali i przesłali 3 krótkie filmiki z dokończeniem prostych zdań, ale okazało się, że kreatywność wykładowców i studentów, przeszła oczekiwania autorów projektu.  Możemy się o tym przekonać, oglądając pierwszy zaprezentowany na stronie filmik przygotowany przez dr Martynę Kotyśko z  Katedry Psychologii Klinicznej, Rozwoju i Edukacji:

Filmik spotkał się z szybką odpowiedzią dr Joanny Frankowiak:

Z kolei umiejętności muzyczne dr Joanny Frankowiak skomentowała w żartobliwy sposób mgr Lidia Bielinis:

Dłużna nie pozostał również dr Monika Grochalska z Katedry Pedagogiki Społecznej i Metodologii Badań Edukacyjnych:

Dla twórców filmów jak i odbiorców przygotowano również kilka ogólnych zaleceń, oczywiście również z przymrużeniem oka. Mówi o nich mgr Lidia Bielinis:

Jak się okazuje, włączanie się do akcji przynosi wykonawcom wiele radości, a „pomysły na zrealizowanie zadania do akcji Razem choć osobno podyktowało samo życie. W ostatnim czasie wyzwanie #hot16challenge2 sprawiło, że wiele osób pokazało się w nowej, hip-hopowej/rapowej, dla siebie odsłonie - stwierdziłam, że ja też mogę. Miałam początkowo obawy dotyczące odbioru nagrania, ale zostałam skutecznie zachęcona przez moje Koleżanki i Kolegów z Katedry Psychologii Klinicznej, Rozwoju i Edukacji. Pisanie tekstu (nie liczyłam wierszy, aby było ich 16, raczej chciałam odnieść się do każdego pytania w zadaniu) i samo nagranie sprawiło mi ogromną radość. Mam nadzieję, że dzięki niemu u oglądających również pojawił się uśmiech na twarzy, bo taki właśnie był cel” – pisz dr Martyna Kotyśko.

Gratulujemy świetnych wykonań i zapewniamy, że to dopiero początek. W najbliższych dniach organizatorzy obiecują publikację kolejnych filmików nagranych zarówno przez wykładowców, jak i studentów. Będziemy o nich informować w kolejnych tekstach. A już dziś zapraszamy do śledzenia akcji na stronie Facebook:

https://www.facebook.com/events/645195569395226/permalink/649001272347989/