WYKAZ TESTÓW I METOD DIAGNOSTYCZNYCH PTPiMD UWM W OLSZTYNIE
Lp. |
Dziedzina |
Zmienna |
Grupa |
Nazwa testu |
1. | Różnice indywidualne | Inteligencja | Młodzież licealna i studenci | APIS-Z(R) wielowymiarowe narzędzie do diagnozy inteligencji ogólnej, skrystalizowanej |
2. | Różnice indywidualne | Inteligencja | Dzieci od 6 r.ż., młodzież i dorośli | TMS-K Test Matryc Ravena w wersji Standard- forma klasyczna |
3. | Różnice indywidualne | Inteligencja | Młodzież i dorośli | TMZ Test Matryc Ravena w wersji dla Zaawansowanych |
4. | Różnice indywidualne | Inteligencja skrystalizowana | Młodzież i dorośli | TRS Test Rozumienia Słów |
5. | Różnice indywidualne | Inteligencja | Młodzież od 16 r.ż. I dorośli | WAIS-R(PL) Skala inteligencji Wechslera dla Dorosłych |
6. | Różnice indywidualne | Inteligencja | OMNIBUS | |
7. | Różnice indywidualne | inteligencja | wszyscy | SB5 Skale Inteligencji Stanforda-Bineta |
8. | Różnice indywidualne | Inteligencja emocjonalna | Młodzież i dorośli | INTE Kwestionariusz inteligencji Emocjonalnej |
9. | Różnice indywidualne | Inteligencja emocjonalna | Młodzież od 14 r.ż. i dorośli | PKIE Popularny Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej |
10. | Różnice indywidualne | Inteligencja emocjonalna | Młodzież od 16 r.ż. I dorośli | SIE-T Skala Inteligencji Emocjonalnej- Twarze |
11. | Różnice indywidualne | Kompetencje społeczne | Młodzież i dorośli | KKS Kwestionariusz Kompetencji Społecznych |
12. | Różnice indywidualne | Motywacja osiągnięć | Młodzież i dorośli | LMI Inwentarz Motywacji Osiągnięć |
13. | Różnice indywidualne | Temperament | Młodzież i dorośli | PTS Kwestionariusz Temperamentu |
14. | Różnice indywidualne | Temperament | Wszyscy | EAS Kwestionariusz Temperamentu |
15. | Różnice indywidualne | Temperament | Młodzież w wieku od 15 lat, dorośli | FCZ-KT(R) Formalna Charakterystyka Zachowania – Kwestionariusz Temperamentu w wersji zrewidowanej |
16. | Różnice indywidualne | Twórczość | Dzieci (od 5. roku życia), młodzież, dorośli | TCT-DP Rysunkowy test twórczego myślenia |
17. | Różnice indywidualne | Style poznawcze: refleksyjność-impulsywność | Dzieci w wieku szkolnym | MFF- test porównywania znanych kształtów |
18. | Różnice indywidualne | Rozumienie emocji | Młodzież od 15 r.ż., dorośli | TRE Test Rozumienia Emocji |
19. | Różnice indywidualne | Style przywiązania | Dorośli | KSP Kwestionariusz Stylów Przywiązania |
20. | Osobowość | Rozwój osobowości | Młodzież 13-19 r.ż. | DROM Diagnoza Rozwoju Osobowościowego Młodzieży Niedostosowanej Społecznie |
21. | Osobowość | Afektywna struktura osobowości | Starsze dzieci, młodzież, dorośli | Test Piramid Barwnych |
22. | Osobowość | Osobowość (Wielka Piątka) | Młodzież, dorośli | NEO-FFI Inwentarz Osobowości NEO-FFI |
23. | Osobowość | Osobowość | Młodzież i dorośli | ACL Lista przymiotnikowa ACL (Adjective Check List) |
24. | Osobowość | Osobowość (Wielka Trójka) | Młodzież od 16 r.ż. I dorośli | EPQ-R Kwestionariusz Osobowości Eysencka |
25. | Osobowość | Impulsywność, skłonność do ryzyka, empatia | Młodzież licealna i dorośli | IVE Kwestionariusz Impulsywności |
26. | Osobowość | Umiejscowienie kontroli | Młodzież 13-18 r.ż. | KBPK-R Kwestionariusz do Badania Poczucia Kontroli – wersja zrewidowana |
27. | Osobowość | Osobowość | Dorośli 18-69 r.ż. | MMPI-2 Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości |
28. | Osobowość | Osobowość (Wielka Piątka) | Młodzież i dorośli | NEO-PI-R Inwentarz Osobowości |
29. | Osobowość | Ogólna struktura osobowości | Wszyscy | ROR Test Rorschacha |
30. | Osobowość | Osobowość test projekcyjny | Młodzież i dorośli | TAT Test Apercepcji Tematycznej |
31. | Osobowość | Osobowość i zainteresowania | Dorośli | PROKOS Profil Kompetencji Społecznych |
32. | Osobowość | osobowość | Dzieci, młodzież, dorośli do 25r.ż. | OKC Objawy – Kompetencje – Cechy |
33. | Psychologia rozwojowa | Inteligencja i rozwój | Dzieci 5-10 r.ż. | IDS Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci |
34. | Psychologia rozwojowa | Inteligencja i rozwój | Dzieci i młodzież 5-20 r.ż. | IDS-2 Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci i Młodzieży |
35. | Psychologia rozwojowa | Inteligencja i rozwój | dzieci 4-9 r.ż. | CFT1-R Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella |
36. | Psychologia rozwojowa | Inteligencja i rozwój | Dzieci i młodzież, dorośli | CFT2 0-R Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella vwersja 2 zrewidowana |
37. | Psychologia rozwojowa | Rozwój | Dzieci | KSRD Krótka Skala Rozwoju Dziecka |
38. | Psychologia rozwojowa | Rozwój | Dzieci 2ms.ż-3 r.ż. | DSR Dziecięca Skala rozwojowa |
39. | Psychologia rozwojowa | Osobowość u dzieci | Dzieci od 3 do 10 r. ż | CAT-H Test Apercepcji Tematycznej dla dzieci- wersja z postaciami ludzi |
40. | Psychologia rozwojowa | Dysleksja | Diagnoza dysleksji | |
41. | Kliniczna dzieci | Autyzm | Dzieci i młodzież 2-5 i 6-18 r.ź. | ASRS Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu |
42. | Kliniczna dzieci | ADHD | Dzieci i młodzież 6-18 r.ż. | Conners 3 Zestaw do Diagnozy ADHD |
43. | Kliniczna dzieci | Depresja | Dzieci i młodzież 7-18 r.ż. | CDI 2 Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Depresji u Dzieci i Młodzieży |
44. | Kliniczna dzieci | Lęk | Dzieci i młodzież od 3 r.ż. | SOZL Skale objawowe zaburzeń lękowych |
45. | Kliniczna | Depresja | Dorośli | BDI-II Inwentarz Depresji Becka (Beck's Depression Inventory) |
46. | Kliniczna | Depresja | Młodzież i dorośli | KPD Kwestionariusz do pomiaru Depresji |
47. | Kliniczna | Radzenie sobie ze stresem | Młodzież i dorośli | CISS Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych |
48. | Kliniczna | Stres i radzenie sobie ze stresem | Dorośli | NPSR Narzędzie Pomiaru Stresu i Radzenia Sobie ze Stresem |
49. | Kliniczna | Zaburzenia osobowości | Dorośli | SCID-5 Ustrukturalizowany Wywiad Kliniczny do Badania Zaburzeń Osobowości DSM-5 |
50. | Kliniczna | Lęk | Młodzież od 15 r.ż. i dorośli | STAI Inwentarz Stanu i Cechy Lęku |
51. | Neuropsychologia | TFS Test Fluencji Słownej | ||
52. | Neuropsychologia | Pamięć | Młodzież i dorośli | CVLT Kalifornijski Test Uczenia się Językowego |
53. | Neuropsychologia | Pamięć wzrokowa | Dzieci i młodzież, dorośli | BENTON Test pamięci wzrokowej |
54. | Neuropsychologia | Uwaga | Dorośli | CTT Kolorowy Test Połączeń wersja dla Dorosłych |
55. | Neuropsychologia | Funkcjonowanie poznawcze- test przesiewowy | Młodzież i dorośli | MMSE MINIMENTAL Krótka Skala Oceny Stanu Umysłowego |
56. | Neuropsychologia | Koncentracja uwagi | Dorośli | d2-R Zrewidowana wersja testu do badania uwagi i koncentracji |
57. | Neuropsychologia | Uczenie się i pamięć | Dorośli od 20 r.ż.-79 r.ż. | DCS-II Niewerbalny Test Uczenia się i Pamięci |
58. | Rodzina | Postawy rodzicielskie | Dorośli | KPR-Roc Kwestionariusz Retrospktywnej Oceny Postaw Rodziców |
59. | Rodzina | Relacje w rodzinie | Dzieci w wieku od 6 do 12 lat | FTT Test Bajek |
60. | Rodzina | Relacje w rodzinie | Dzieci i młodzież 6-15 r.ż. | TRR Test Relacji rodzinnych |
61. | Psychologia zdrowia | Promocja i postawy wobec zdrowia | Drorośli | NPPPZ Narzędzie Pomiaru w Promocji i Psychologii Zdrowia |
62. | Psychologia zdrowia | Zdrowie psychiczne | Dorośli | GHQ Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia |
63. | Psychologia zdrowia | Rehabilitacja | Młodzież i dorośli | REHAB Narzędzie pomiaru w psychologii rehabilitacji |
64. | Praca i organizacja | Ocena pracownika | Dorośli | SOSPP Skale Oceny Stanu Psychicznego Pracownika |
65. | Praca i organizacja | Kompetencje interpersonalne | Młodzież od 15 r.ż. I dorośli | ICQ-R Kwestionariusz Kompetencji Interpersonalnych |
66. | Ogólna | Nastrój | Młodzież i dorośli | UMACL Przymiotnikowa Skala Nastroju UMACL |
67. | Ogólna | Wartości | Młodzież i dorośli | RVS Skala Wartości Rokeacha |
68. | Ogólna | Samoocena | Młodzież, dorośli | MSEI Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI |