Frankowiak Joanna

miejsce konsultacji: ul. Dybowskiego 13, pok. B 0.11
- członkini Polskiego Stowarzyszenia Humanistyczno-Doświadczeniowego,
- członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego,
- absolwentka Studiów podyplomowych z zakresu Socjoterapii i kursów I i II stopnia Terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach,
- absolwentka Studium Przeciwdziałania Przemocy I i II stopnia,
- w trakcie szkolenia w Szkole Psychoterapii Intra, w podejściu integracyjnym.
Zainteresowania badawcze:
- profilaktyka społeczna, w tym przeciwdziałanie przemocy domowej i rówieśniczej;
- promocja zdrowia psychicznego;
- funkcjonowanie grup psychomanipulacyjnych/tzw. sekt
Ważniejsze publikacje:
- Kotyśko, M., & Frankowiak, J. (2025). The importance of perceived social support for symptoms of depression and academic stress among university students: A latent profile analysis. PLOS ONE, 20(3), e0281234. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0281234
- Frankowiak, J. (2023). Rola nauczyciela wczesnej edukacji w identyfikowaniu i reagowaniu na przejawy przemocy domowej – między prawnym obowiązkiem a odpowiedzialnością moralną. Problemy Wczesnej Edukacji, 61(2). https://doi.org/10.26881/pwe.2023.56.11
- Kotyśko, M., & Frankowiak, J. (2023). Psychometric characteristics of the Center for Epidemiologic Studies Depression Scale–Revised in a population of Polish universitystudents. PLOS ONE, 18(8), e0290536. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0290536
- Frankowiak, J., & Kotyśko, M. (2022). The experience of peer aggression as a heterogeneous phenomenon: A latent class analysis [Doświadczenie agresji rówieśniczej jako zjawisko niejednorodne: Analiza klas latentnych]. Studia Paedagogica Ignatiana, 25(4), 45–66. https://doi.org/10.12775/SPI.2022.4.003
- Frankowiak, J. (2021). Stosunek studentów do stosowania kar cielesnych wobec dzieci [Attitude of university students towards corporal punishment against children]. Problemy Wczesnej Edukacji, 53(2), 135–150.
- Frankowiak, J. (2020). Agresja werbalna w kontekście innych zachowań problemowych adolescentów [Verbal aggression in the context of other problem behaviours of adolescents]. Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio, 42(2), 445–454. https://doi.org/10.34766/fetr.v42i2.271
- Frankowiak, J. (2019). Warming up the school climate – perception of the school environment and peer aggression. Society. Integration. Education, 6, 160–170. https://doi.org/10.17770/sie2019vol6.3937
- Frankowiak, J. (2018). Cyberagresja wśród adolescentów – skala, charakter, uwarunkowania [Cyber aggression in adolescents’ experiences – scale, character, determinants]. Studia z Teorii Wychowania, 9(4), 237–257. https://doi.org/10.34766/fetr.v42i2.271
- Frankowiak, J. (2017). W drodze do wsparcia szkół w optymalizacji działań wzakresie przeciwdziałania przemocy rówieśniczej. Przegląd Pedagogiczny, 1(38).
- Frankowiak, J. (2016). Młodzież a sekty: Udział licealistów w programie profilaktycznym w kontekście podatności na działania grup psychomanipulacyjnych. Wydawnictwo Naukowe.
Redakcja monografii:
- Frankowiak, J., Borys, E., & Willan-Horla, L. (Red.). (2018). W poszukiwaniu sposobów przeciwdziałania przemocy domowej. Olsztyn: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.
- Frankowiak, J., Borys, E., & Willan-Horla, L. (Red.). (2017). Prawno-instytucjonalne konteksty przeciwdziałania przemocy w rodzinie – wybrane zagadnienia (Prace Naukowe Centrum Badań Społecznych UWM; Konteksty przemocy). Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.
- Borys, E., Frankowiak, J., & Willan-Horla, L. (Red.). (2017). Psychopedagogiczne konteksty przeciwdziałania przemocy w rodzinie (Prace Naukowe Centrum Badań Społecznych UWM; Konteksty przemocy; 3). Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.
- Frankowiak, J., Willan, L., & Borys, E. (Red.). (2016). Środowiskowe konteksty przemocy - ku zrozumieniu i w poszukiwaniu rozwiązań (Prace Naukowe Centrum Badań Społecznych UWM; Konteksty przemocy, z. 2). Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.
- Borys, E., Willan-Horla, L., & Frankowiak, J. (2016). Refleksje nad uwarunkowaniami bio/społeczno/kulturowymi zjawiska przemocy – wprowadzenie w problematykę. W E. Borys, L. Willan-Horla & J. Frankowiak (Red.), Konteksty przemocy – w poszukiwaniu uwarunkowań (s. 7–20). Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.
Całość dorobku w Bazie wiedzy UWM – zobacz »
Kierunki działalności dydaktycznej – prowadzone przedmioty:
- Przemoc: sprawca i ofiara – studia jednolite magisterskie na kierunku psychologia
- Profilaktyka agresji i przemocy – studia pierwszego stopnia na kierunku pedagogika
- Przeciwdziałanie agresji i przemocy – studia drugiego stopnia na kierunku pedagogika
- Zachowania agresywne dzieci i młodzieży - studia jednolite magisterskie na kierunku psychologia
- Trening umiejętności psychologicznych - studia jednolite magisterskie na kierunku psychologia
- Emocje i motywacje - studia jednolite magisterskie na kierunku psychologia
- Psychomanipulacja i sekty - studia jednolite magisterskie na kierunku psychologia
Aktywności organizacyjne – zobacz »